آموزش زبان

آموزش زبان انگلیسی در مهد کودک

مهدکودک رزا با استفاده از مدرن ترین روش های آموزش زبان انگلیسی به کودکان همواره سعی کرده است محیطی متفاوت فراهم کند .همراه با جذابترین دوره های آموزشی زبان خارجی از طریق بازی و سرگرمی، تماشای کارتون، اتاق بازی، نقاشی، شعر، قصه خوانی، موسیقی، کاردستی،  آموزش پرچم، ورزش، عروسک گردانی و … توسط اساتید تدریس زبان انگلیسی به کودکان ارائه نماید.

روش آموزش زبان انگلیسی کودکان در مقطع دبستان و پیش دبستانی

آموزش زبان انگلیسی به کودکان پیش دبستانی همانند کودکان دبستانی می باشد.

یعنی روش و نحوه تدریس آنها، نزدیک بهم می باشد.

در روش تدریس انگلیسی در مقطع ابتدایی، بجای اینکه زبان انگلیسی در دوره راهنمایی به دانش آموزان آموزش داده شود در دوره ابتدایی آموزش داده می شود.

این روش به این صورت است که زبان انگلیسی به طور مقدماتی و همراه با درس های دیگر هفته ای سه تا پنج جلسه به کودکان آموزش داده میشود.

میزان موفقیت این روش کمی کمتر از روش های قبلی است .

اما کودکانی که در این روش آموزش زبان را شروع می کنند نسبت به کودکانی که در سال های بعد زبان را یاد می گیرند موفق تر هستند .

آموزش زبان انگلیسی به کودکان

مسلط بودن زبان اول شرط شروع زبان دوم

در آموزش زبان دوم به کودک نکته مهم این است که باید زبان مادری یا زبان اول برای کودک به طور کامل جا بیفتد و بعد به عبارت دیگر کودک تسلط کامل بر زبان مادری داشته باشد .

کودکانی که هنوز برخی حروف را به جای هم استفاده می‌کنند .

حرف خاصی را نمی‌توانند تلفظ کنند و برخی کلمات را جا‌به‌جا ادا می‌کنند برای آموزش زبان دوم آماده نیستند .

در واقع زبان مادری یک توانایی برای یادگیری زبان دوم فراهم می‌کند .

بنابراین کودکی که در زبان اول مشکل داشته باشد نمی‌تواند در یادگیری زبان دوم موفق عمل کند .

آموزش بی‌موقع زبان دوم باعث می‌شود هم آموزش زبان اول با تاخیر همراه باشد و هم آموزش زبان دوم طولانی‌تر شده و دیرآموزی اتفاق بیفتد .

بهترین سن شروع یادگیری زبان انگلیسی

پیش‌بینی می‌شود کودک بین 3 تا 5 سالگی به زبان مادری تسلط پیدا کند و کلمات و حروف را راحت ادا کند بنابراین از این سن می‌توان کم‌کم زبان دوم را وارد کرد.

اما اگر کودکی 4 یا 5 سال دارد و هنوز در بیان کلمات مشکل دارد برای یادگیری زبان دوم آماده نیست بنابراین نمی‌توان فقط سن را معیار قرار داد. تنها معیار قابل اعتنا توانایی کودک در گفت‌وگو به زبان مادری و زبان اولش است. از آنجا که مکان زبان اول در مغز با مکان زبان دوم در مغز متفاوت است و آموزش زبان اول منطقه خاصی را در مغز فعال می‌کند و آموزش زبان دوم در یک منطقه دیگر است، این بسیار مهم است که کودک به توانایی و رشد بیشتری هم از لحاظ عصبی‌شناختی و هم از نظر روانی و گفتاری رسیده باشد تا بتوان با اطمینان بیشتری به آموزش زبان پرداخت.

1 پاسخ

تعقیب

  1. […] این مطلب را هم در مورد آموزش زبان انگلیسی بخوانید […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *